onsdag 19 april 2017

Hoppsan, I'm back!

Vilken jättepaus det blev i bloggandet, vad hände? Ja, det var väl livet som kom emellan. Just nu är livet allt annat än bra. Vissa aspekter av livet vill säga. Jag har påsklov, det är njutbart. Jag är frisk, det är fantastiskt. Min son är frisk (jagar jobb, vill flytta hemifrån), det faller även det i den braiga kategorin :)

Det som inte är bra är relationen med den jag älskar. Den trasas sönder, trots att jag motarbetar allt jag kan. Knuten är att kärleken inte tycker om min son. Eller tycker om och tycker om, det är en lång historia, men den mynnar ut i att det just nu är ohållbart. I ett val mellan sonen och den jag älskar kan det bara gå på ett sätt och det har jag förklarat. Men...

Nåväl, vad är det de säger; "In life you have only got three choices, give in, give up or give it all you have got". Så, det är utifrån det jag agerar, jag ger absolut upp de strider jag inte tycker är värda fighten, jag håller med, eller ger efter de gånger jag anser att vinsten av det är större än kostnaden, men ett är säkert, i alla situationer i livet där jag investerat mig själv så ger jag allt, men jag är vis (av år och erfarenheter) nog att inte piska den häst som redan fallit. Alltså, jag vet när det är dags att slita hjärtat ur kroppen och gå vidare, det är inte idag....men kanske i morgon.

Relaterad bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar